AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Ahad, Mac 07, 2010

bila teringin nak makan masak lemak cili api ..



teringin nak cili2kan mulut orang ..
hahaha .. tade motip!


aritu dok sibuk2 wat keja kat opis, tiba2 teringin nak makan masak lemak cili api ..
apa barang kann .. tgh buat keja, fikiran melayang teringat nak makan plakk ..
sure2 tak fokus keja nih .. huhuh

tapikann, mmg bestlah kalo dapat makan masak lemak tu ..
masukkan bunga kantan, asam keping, serai, ikan ..
cili api banyak2 bagi berasap telinga ..
walaweii .. sedap tuuu ..

so,
akibat keinginan nak makan & perut yang kelaparan ..
balik opis petang tu, i singgah market beli bahan2 yang diperlukan untuk memasak ..
maklumlah market dekat sgt ngan opis ..




ikan temenung tu jugak dipanggil ikan kembung eh ..
ntah ler, i lupa ..





sila guna lesung batu untuk mendapatkan kesan yang lebih klasik .. hahah
yang penting ada bunga kantan, serai dan asam keping ..






i guna santan kotak jek .. mudah & ringkas ..
jgn risau rasanya tetap mantopp!!
ekekekek ..







siap!!





menu tambahan :
ikan goreng bersalut tepung jagung ..






makan bersama nasi panas & kicap kipas udang ..
perghhh .. terangkat!!



ermmm ..
korang perasaan tak?
sekarang ni i bnyak siarkan entry psai makanan ..
apa kessss, kann ..

sama ada i masak, i beli atau orang kasikk ..

moral ceritanya :
i semakin chubbyyyyyyyyy ..
huwaaaaa ..

6 ulasan:

Monkey D Luffy berkata...

meletop! lapar2
bak sikit

kakyang .. berkata...

Luffy ~

lapar eh .. meh datang tepeng,
i masakkan untuk u ..

ecececehh ..
xp

Hazzy Ishak berkata...

kakyang
sedapnye bak sikit

cik pida berkata...

mak aihhhhhhhhhhhhhh....siap ltk kicap lg tu...

terkecur air liur nih

kakyang .. berkata...

hazzy ..
nak kasi dah abes ngap ..

kalo nyanyi lagu tom tom bak,
buleh x?

kakyang .. berkata...

cik pida ~

nak buat camne kann..
kakyang adalah pemakan kicap yang tegar ..
semestinya kicap kipas udang .. hahaha ..

makan laksa - kicap
nasi - kicap
jambu - kicap
masak kicap - kicap

wakakaka ..