AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Isnin, Mac 15, 2010

menikmati manggo dadih di petang jumaat ..

tengoklah, bila i rajin macam2 i cuba masak@ buat ..
contohnya macam dadih seperti di bawah ni ..

v
v


manggo dadih .. sejuk je tekak bila makan ..


bukan susah nak buat dadih segera nih, sekejap saje buleh siapkan ..
dah lama beli tapi tak buat2 juga ..
bila teringat anak buah ada kat rumah mama,
i mcm bersemangat sikit nak masak ..
boleh kasi dorang makan ..

so,
balik dari kursus kewangan hari khamis tu, i singgah kedai beli bekas plastik..
then, rehat hari jumaat tu balik rumah terus masuk dapur ..
masak dadih ..


bahan2nye ..




korang nampak pelik tak tgk periuk tu? guess what? ..
i guna periuk nasi elektrik daaa .. sebab periuk lain sume kecik2
dan yang ini pun ngam2 jek ..



sonang yo ..
cara membuatnya ada disertakan kat belakang bungkusan dadih tu ..
ikut ajelah kann ..
sure2 korang tak sesat jalan punya ..
hahahha ..

cuma jgn lupa terus beli susu cair & bekas plastik masa korang beli dadih instant tu ..
karang terbantut pulak emosi korang nak masak bile bahan tak cukup ..
betul tak?

(orang malas mmg suka cari alasan .. muehehehe)





i saje beli bekas plastik ni standard gelas saiz kecik ..
sebab rasa tak cukup kalo makan sikit2 ..
feeling tamak laa nie ..



i dapat 19 bekas plastik untuk satu bungkusan dadih tu ..
aritu i beli 20 bekas .. kira okaylah, just nice ..
dah siap2 tuang dalam bekas then tunggu sejuk sikit ..
tutup bekas tu, terus masuk dalam peti ais ..
settle!



nyaman deh!


balik keja petang tu, apalagi ..
testing .. testing ..

wah3 ..
tumbs up to me ..
macam makan mempelam harum manis pulak rasanya ..
(ceahhhh ..
melebih-lebih pulak puji diri padahal instant jek)



:D

6 ulasan:

cik pida berkata...

hahahaha...giler ah! siap thumbs up utk diri sendiri...sadis betoi...:p

skrg dh ujan2, jd bila tgk dadih kak yang tu, nafsu x ler brapa nk mari mcm yg kita sembang aritu...hahah

cayalah! jd jgk dadih tu akhirnya....huhu

kakyang .. berkata...

ahakss!
beri penghargaan pada diri umpama sayangi diri sndiri lah tu ..
matiklah over2 ni. pengsan!

nasib baiklah fida xbrapa nak marii tgk dadih tu sbb dadih dalam peti ais kakyang sudah habis dibelasah oleh anak2 sedara.. selebihnya kakyang hantar kampung..

kalo x, MESTI MARIII tepeng senyap2 dan meroyan depan umah kakyang plak nanti ..

wakakaka ..
imaginasi xbleh blahhh ..
im sorryyyy .. xp
hehehe ..

cik pida berkata...

hahahahahah! cemana tawu nih? mmg pon silap2 blh tercongok dpn umah kak yang sambil berkata
"nk dadihhhhhhh....nak dadih, nk dadihhhhhhhhhhh...nk dadih kak yang....(wajib buat muka kesian):p

kakyang .. berkata...

alololo .. keciannyer ..
pas2 kakyang gelak guling2 depan cik pida ..

ekekekekekek ..

Luffy berkata...

senang jer ya buatnya
tp sayang aku x suka makan

kakyang .. berkata...

alahai luffy ..
ko slalu lain dari yang lain ..

huhuhu ..