AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Ahad, Julai 12, 2009

entri sengal ..

time tu aku agak tensi ..
bukan semalam atau kemarin ..

ada laa satu hari tu ..
sbb tatau apa berlaku bile msg tak berjawab..
hati penuh persoalan .. so, nak me'release'kan tension ..
tulis2 laa sesuatu ..

maka ..
terhasil laa entri sengal nih ..


NOTA KECIK BUAT SAHABAT ..


aku tak mintak langsung hati kamu untuk aku ..
kerana kamu hanya seorang sahabat ..

tapi kamu taw kann aku ..
aku cepat sentap kalo kamu mula buat tak peduli ..
dah berkali2 aku ckp padamu ..

aku tak tahu kalo2 kamu tgh ada masalah kerana kamu tak beritahu ..
aku tak tahu kalo hari2 aku msg kamu dengan soklan2 yang merimaskan kamu ..
aku mahu memahami ..
tapi .. aku tak tahu kerana kamu tak beritahu ..
kerana kamu diam membisu ..

aku tak mahu jadi seorang penanya sepanjang mase ..
kdgkala aku teringin jugak memberi jawapan ..
tapi kalo aku saje bertanya ..
dan kamu hanye menjawab ..
bagaimanakah itu ..

aku melihat lewat mase kini ..
sudah berlaku ketidakseimbangan di situ ..
sudah tiada 'give n take' ..

ada skali, bile aku kata kamu dah lupekan aku ..
kamu menafikan .. kamu kata .. aku perlu diberi ruang skali skala ..

aku cuba memahami ..
mengerti apa yang tersirat di sbalik kata2 mu itu ..
apakah itu sebenarnya yang kamu mahu?? ..
(ahh .. sedihnya menyebut ayat itu ..)

ok, aku terima pendapat kamu dengan hakikat yang berbeza ..
bukan aku yang memerlukan ruang tapi KAMU ..

Nah!! ambillah sebanyak mana ruang yang kamu mahu ..
semoga kamu tenang .. semoga kamu selesa ..
semoga kamu bahagia ..

aku sahabat kamu ..
sahabat yang sentiasa ada buat kamu ..
sampai bila-bila ..
Insyaallah ..

****


fuhhh ..

kamu jgn kecik hati ya, sahabat ..
name pun entri sengal ..

tapi sekarang ni ..
aku dah tahu bila kamu begitu ..
maknanya kamu perlukan privasi ..
nnt aku akan diam2 sudaa ..

dan sebagai sahabat ..
aku tidak harus banyak meminta ..
aku ingin jadi sahabat yang memahami ..
yang menyenangkan hati orang lain ..

walau apapun masalah kamu ..
aku harap kamu kuat .. kuat iman, kuat hati ..
serta tegas dan yakin pada diri sendiri..


aku = kakyang
bukan sapa sapa ..

4 ulasan:

cik pida berkata...

sobssssssss....
n3 yg agak kesedihan...

kakyang .. berkata...

huhuhu ..
sedih kerk cik pida ..

rasenyer tgk cite kuch kuch hota hai lagi sedih kot ..

;(

::dazlaila:: berkata...

kak yangggggggggggggggggg
windu la..........

kakyang .. berkata...

daz mucuk mucukkk ..

windu kakyang kununnn ..

dah pegi kameren hailen tu xbelikan kakyang pun strawberi cicah coklat ..

huhuhuhu .. :p