AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Khamis, Disember 18, 2008

terkenang-kenang ..

macam klako jek bile kenang cite dolu2 .. zaman sekolah rendah.. zaman kena cucuk BCG .. zaman kena isi air dalam botoi masa hari sukan ... hahahahaha .. buleh gelak sengsowg neyhhh .. kire mase tu mmg sememeh giler .. nerd jek owg kate .. huhuhuhu

bila cikgu tnye cita-cita nak jadi apa besaq nnt, aku cakap .. saya nak jadi detektif! bile cikgu nak tuleh 'polis' kat dalam kad 001 aku tu .. aku ckp lagi .. bukan polis, cikgu .. detektif!! .. haahahaha.
mase tu aku dah terpengaruh ngan buku2 cite penyiasatan Enid Blyton .. suka sangat cite2 misteri ala sherlock holmes laa katakann ..

bile naik sekolah menengah, aku dah tuko cita-cita .. tamau dah jadi detektif .. aku nak jadi wartawan canggih!! .. Kalau classmate aku baca blog nie, sahih mengekek depa gelak.. wartawan canggih ler kununnnn.. last2 jadi krani cabuk jek .. huhuhuhuhu ..

mase form 3 tu, berebut-rebut aku ngan kengkawan tulis artikel tuk disiarkan dalam buletin pusat sumber.. pasan glamer laa bile nama naik jadi penulis kat buletin tu .. ceh!

naik form 4-5, kelas aku sume pompuan .. walaupun tu sekolah campur, satu kelas kami ni jek xdew kaum adam.. cam merak kayangan ler kiteowg neyyhh .. macam2 pesen upewnyer bile kelas sama jenis ni.. sume jenis xmakan saman jek .. (yealah .. depa makan nasi kannn..)
teringat lak mase kelas kiteowg masuk pertandingan drama bahasa inggeris lawan antara kelas form 5 .. kiteowg wat cite snow white ngan 7 owg kerdil .. taw x aku jadi apew .. mesti dah dapat agak kannn .. apa lagi standard owg kerdil laa .. xsangke lak dlm kelas tu buleh dapat 7 owg yang tinggi lebih kurang jek .. ala tomeyy2 gitu.. siap nyanyi2 .. nari2 atas pentas tu ..
hik3..

masuk form 6 kat sekolah lain, aku ditempatkan ke kelas syariah.. mintak jugak tuko ke kelas jurusan ekonomi tapi cikgu xkasi .. jadi kena laa blajo fiqh ngan usul fiqh.. ala2 ustazah gitu .. tapi, ahli kelas kiteowg ni xdew langsung muke2 ustaz ke ustazah .. brutal smacam jek tgk! hahahaha .. dalam kelas ni, adew laa 2 owg wakil kaum adam.. mmg satu kpla jingga ngan kiteowg pompuan .. masa form 6 ni laa .. suku dari ahli kelas kiteowg jadi ahli unit beruniform kadet tentera! termasuk aku ler jugak .. lawak pun ada sbb ahli kadet tentera pompuan dari kelas syariah! first time ditubuhkan kadet pompuan masa tu .. kire cam pelopor laa kannn .. yang herannyer, plajar pompuan kelas lain xminat langsung .. hahahahaha..

tu cam kenangan best pelbagai rase laa zaman sekolah .. blajo xler pandai mana pun.. ado2 jek .. slmt jugak laa abes form 6 ngan full cert.. penah jugak ler jadi cikgu ganti slama 3 bulan ngajo budak form 1 & 2 subjek BM ngan Geografi.. klu tserempak, adew yng masih kenai aku dan panggil aku cikgu .. aku lak yang tersipu-sipu malu .. cikgu kerk??? .. kih3 ..

1 ulasan:

cik pida berkata...

huhuhuhu..besnyerrr citer muda mudi kak yang nih..penuh nostalgia dan dramatik! klakar pon ada...besh! besh!nk harap kak yang cite live mst x cite...
seb bek ada blog nie...tima kasih blog....ngeh3