AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Selasa, Jun 02, 2009

siniskah aku? ..

smlm aku agak sinis ngan seorang sahabat ..
sedikit pedas kata2ku .. tapi bukan mahu menghukum perbuatannya ..
skdar mnyatakan tentang hukum karma ..
tentang meludah ke langit dan tepercik ke muka sendirik ..

aku sedikit emo (emo sesaje!!) ..
bila bicara tentang perpisahan .. penceraian ..
pergolakan dalam rumahtangga ..
tapi, kalo sudah tiada kesefahaman, bagaimana mungkin hubungan itu harus diteruskan ..
pasrah seadanya ..

apa yang terjadi .. sudah pun terjadi .. nak sedih, marah pun dah xguna ..
berat mataku memandang .. berat lagi bahu yang memikul ..

aku sebagai owg luar ..
penilaianku mungkin jadi berat sebelah ..
mungkin aku lebih memihak kepada sang isteri ..
kerana aku adalah perempuan yang pernah bergelar isteri ..

sesungguhnya, dlm kehidupan normal sebagai wanita, isteri, ibu dan hamba Allah ..
ketika meniti usia2 senja ini .. kita xperlukan apa2 lagi ..
selain hidup tenang sebelum dijemput Ilahi ..

rupa2nya Allah menguji kekuatan hambanya ..
dia terpilih .. mungkin kerana dia seorang yang cekal
dan boleh menerima qadak dan qadar ..
wallahualam ..

Tiada ulasan: