AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Jumaat, Februari 06, 2009

Melayu yang layu ..

sejak2 kecoh di negeri teman ni, macam2 sidang akhbar dibuat .. rakyat memerhati dengan penuh emosi .. tapi ada jugak yang jenis slambe derk jew .. 'ada aku kesahhhh?.. '

tapi, teman terasa marah, kecewa dan sedih dengan perangai owg2 kite .. terutama owg2 melayu yang mengadakan rusuhan dan demonstrasi jalanan.. yang tidak beradab dan suka2 hati menghina Tuanku Sultan Perak tanpa rasa bersalah.. rupa2nyer jati diri melayu dalam diri owg2 kite sudah tidak ampuh seperti owg dulu2 ..

Lagu Warisan ni, aku nak tujukan kat kutu2 haprak berbangsa melayu dan lupa diri ni ..

Anak kecil main api,
Terbakar hatinya yang sepi,
Air mata darah bercampur keringat,
Bumi dipijak milik orang.

Nenek moyang kaya raya,
Tergadai seluruh harta benda,
Akibat sengketa sesamalah kita,
Cinta lenyap di arus zaman.

Indahnya bumi kita ini,
Warisan berkurun lamanya,
Hasil mengalir ke tangan yang lain,
Peribumi merintih sendiri.

Masa depan sungguh kelam,
Kan lenyap peristiwa semalam,
Tertutuplah hati terkunci mati,
Maruah peribadi dah hilang.

Kini kita cuma tinggal kuasa,
Yang akan menentukan bangsa,
Bersatulah hati, bersama berbakti,
Pulih kembali harga diri.

Kita sudah tiada masa,
Majulah dengan Maha Perkasa,
Janganlah terlalai teruskan usaha,
Kita kan gagah di nusantara.


Tahniah kepada YB Dato' Dr Zambri bin Abdul Kadir atas perlantikannya sebagai Menteri Besar Perak. Alhamdulillah..


p/s : catatan ni pkul 5.02 pagi .. nak titun kejap, restkan pale utak sekurang2nyer dapat sejam pun jadi ler.. ada banyak entri nak dimasukkan .. tapi aku sudahhh nantuk banget neyyyh!!!

adios ..

2 ulasan:

m'Z faRa.. berkata...

oi kak yang...
asal tdow lambat..???

kakyang .. berkata...

huhuhu .. fara xkan xtau .. kakyang dah tahap nak insomnia neyhh ..
huwaaaaaaaaaaa ...