AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Selasa, Julai 06, 2010

makan salad buleh kurus ke?

salad sosej + isi ketam ..'terbaik dari ladang' ..



korang rasa kalo i makan salad camni hari2  ..
buleh kurus tak?

huhuhu ..
risaulah berat badan dah makin naik & naik & naikkkkk..
 kira cam tepung naik sendiri bubuh yis + soda bikarbonat + baking powder ..
asyik naikkkkk jek ..

huhuhu ..
hobi sekarang ni pula suka sgt memasak dan melepak ..
pastu, tentulah makan2 ..siang malam makan nasi .. 
kalo skip2 karang, mulalah nak ketaq2 lapaq ..
abis2 koman pun kunyah2 ais kuib ..

nak nangis tengok diri sendiri ..
sungguh kasihan ..

huhuhu ..

8 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

boleh makan dgn kerap..tp makan dgn kuantiti yg sikit...huhu..

kenyg ke makan salad jer..? hehehe.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KISAH DD & DUITNYA

jack berkata...

yup. dats the rite way to healthy diet
Health and Beauty Blog

sujairi berkata...

xde mayonis ke? kalau ada mayo lagi sedap..hehe

sujairi berkata...

xde mayonis ke? kalau ada mayo lagi sedap..hehe

ciK LyndaWawa igUana berkata...

kak...jum diet...=)

http://lyndawawa.blogspot.com/

♥♥ eija ♥♥ berkata...

:)
akak kena kontrol makan jer :)

insyallah akak akn kurus hehe...

sabar yeaa

miEz haNeM berkata...

kak yang..betul ni??
tq for the tips

Raihanna berkata...

hyepp kak..
rai pun tengah dalam proses diet..
isk2...
badan rai pun naik sangat2 skrg. rai naik 15kg kot!! mmg rasa tension sangat...rai faham perasaan akak..
kak... ni pendapat rai je tau...
rasanya mungkin sosej kurang sesuai untuk diletakkan dlm salad...
sebab sosej agak byk juga kandungan lemaknya...
mungkin akak boleh ganti ngan ikan atau tuna...and tambahkan daun salad,tomato.
nak cepat turun berat badan kan...
kakyang leh cuba minum air teh hijau dan perahkan sedikit lemon masa pagi and sebelum tidur.
bila bangun tidur je.. minum air tu dlu.. sebab elok sangat2 untuk membuang toksik + meningkatkan metabolisma...
alhamdulillah seminggu ni rai dah turun 1-2kg.
nasi rai memang tak makan langsung.
kalau nak makan nasi boleh,tapi cuba ganti dgn beras perang.
sorry kak kalau rai ada salah cakap...
sama2 yerp kita diet..
insyallah kita boleh =)