AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Ahad, Oktober 11, 2009

saya sangat emo sekarang ..

terima kasih atas kasih sayang korang tu ..
korang laa .. yang kat sana .. kat sini .. kat sinun ..





saya masih bersiaran walaupun jam dah tunjuk pukul 2.37 pagi ..
terlebih kafein agaknya sampai mata tamao lelap ..
tgk tv boring .. ngadap fesbuk boring .. tgk friendster boring, layan tagged boring ..
owh .. giler2 punye boring ..

dah beberapa kali saya cuba nak hapdet blog ..
asit blur saje .. cite banyak tapi sume tade sampai kat hati nak meluahkan ..
mungkin jugak pale utak saya tengah berserabut ..

terlebih kafein agaknyer ..
(nasib laa ko kafein.. asit ko jew disalahkannn .. :p)


atan dah balik umah siang tadi bila saya melambat2 masa nak g opis ..
so, die ckp kalo saya nak pegi, just roger die aje nanti ..
windu nak balik umah laa tu ..

pagi tadi saya buat sandwich tuna bakar dan nescafe o panas untuk sarapan pagi ..
lepas tu terus masak nasi, buat kari ayam, goreng ayam & goreng papadom (my fren perli2 masa beli papadom kat tesco semalam .. die kata mentang2 laa dah tgk filem papadom .. xp) ..
konon2 nak bawak bekal masuk opis nanti ..
tapi mcm biasa laa .. saya suka buat rancangan pas2 batalkan sesuka hati ..
jenis xde disiplin cam gini laa ..

so, pkul 10.00 pagi saya dah siap makan nasi ala2 lunch time ..
mane leh tahan bau kari ayam yang harum mewangi tu ..
hahahaha ..

sepanjang petang ntah apa laa yang saya buat ..
kejap ke situ .. kejap ke sini .. kejap ngadap lappy .. kejap tgk tv ..
sume dalam kawasan umah ya .. hari ni saya langsung xpijak tanah taw .. (mcm laa slalu saya dok kuar umah xpakai kasut, leh pijak2 tanah pulak .. ekekekekek ..)

ermm .. hari khamis lepas farah ain ada kol ..
panggilan pertama die tu terpaksa saya delete sbb tgh meeting dalam bilik mesyuarat ..
agak pelik nape si farah nak kol waktu pagi opis hour pulak tu ..
saya pikir, nanti2 laa saya sms die balik ..

lepas abes meeting tu die kol lagi ..
rupa2nya die nak smpaikan ucapan tahniah lepas die baca entry 'terima kasih bos' ..
dan tentu saja saya berasa amat terharu ..
terima kasih farah ..

semenjak dua ni, saya cam emo siket ..
jangan laa sapa2 brani nyanyi lagu bertemu dan berpisah depan saya ..
dah tentu saya leh meraung kat situ jugak .. huh!! ..

sekarang saya dalam tempoh penangguhan tempat bertugas ..
secara officialnya tinggal seminggu jek lagi .. lepas tu saya dah kena angkut2 barang
pegi tempat baru .. tapi, saya xbuat apa2 persiapan pun .. mengemas pun tidak ..
macam xmau pindah ..

saya dapat tau ada sorang guru besar tu siap tnye kat staf die, rasa2 saya akan terima tawaran kenaikan pangkat tu ke tidak .. hahahaha .. terasa kelakar pulak bila dengar ..

bukan jawatan besar pun, stakat jawatan ketua pembantu tadbir jek ..
malu pulak saya bila dihighlightkan .. kadang2, xsempat saya nak bagitau yang saya ditukarkan balik ke sekolah, dorang dah ucap tahniah dulu ..
terima kasih laa dekat korang semua yang berkongsi kegembiraan dengan saya ..
lepas ni boleh laa saya low profile semula ..

diam xdiam sudah 9 tahun jugak saya berkhidmat di sini ..
01 April 2000 .. masa tu umur saya 24 tahun, kategori staf paling muda ..
sekarang dah 33 tahun .. dah standard 'kakak' ..
dan anak kawan2 panggil saya 'makcik' ..
dalam erti kata laen, saya telah menjadi tua di sini ..
hahahah ..

saya juga telah menjadi 'PA' kepada 6 orang ketua jabatan ..
setiap kali bos saya naik pangkat atau pencen, saya akan berdebar2 tunggu bos baru sampai ..
alhamdulillah, semua bos saya adalah terbaekkk ..


paling terkesan di hati saya bila saat2 genting arwah hasben sakit terlantar di hospital ..
3 minggu saya menjaganya .. boleh kata tiap2 hari kawan2 opis saya akan datang menziarah ..
mereka ada untuk saya setiap kali saya perlukan sokongan moral ..
selain keluarga, saya kuat kerana adanya mereka ..

cukup laa setakat itu ..
air mata saya dah mula mengalir nih ..
kalo saya crita lagi nanti air mata saya xmo berhenti pula ..

harap2 juga bila kena buat ucapan perpisahan nanti, saya buleh kuatkan semangat xnangis2 ..
saya pernah laa bergurau ngan kengkawan opis bila tgk staf pompuan yang bertukar tu ..
belum bagi ucapan dah teresak2 .. apa laa sangat yang depa emo kan tu ..

now my turned ..
rasa2 statement saya tu cam makan diri sendiri x?
padan muka saya, kannn ..
huhuhuh ..



4.29 pagi ..

2 ulasan:

Pok Li berkata...

Tahniah le naik pangakat. Selamat bertugas ditempat baru, dengan pengalaman baru, kenalan baru, suasana baru

kakyang .. berkata...

terima kasih pokli ..

saya seperti budak baru belajar,
kalo salah tolong tunjukkan ..

heheheh ..