AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Rabu, Ogos 12, 2009

perlu kawen lagi? ..



PETANG

petang semalam, member opis sorang ni datang ke meja saya untuk bertanya khabar dan berbual2 kosong .. masa tu pun dah melepasi waktu balik - 5 petang. Dia sibuk menguruskan dokumen2 kewangan untuk persediaan audit. Saya pula seperti biasa sengaja balik lewat.
dah berjanji dengan sorang lagi kawan nak balik pukul 6 petang.

sepatutnya kami bermaen bowling petang tu tapi memandangkan saya masih dalam mood 'tenat', jadi saya menolak dgn memberi alasan ntah apa2.. saya ckp .. 'alah, orang pompuan ni biasa laa .. ada hari2 pantang dia' ..

budak ni blur. lambat pikup. mungkin sebab dia lelaki. mungkin sebab dia sgt polos .. ntah laa .. hahahaha .. oppss .. tentang hal perempuan saja laa kut ..
sebab dia orangnya pandai .. sdg buat PJJ kat OUM - perakaunan.

oleh sebab dia dah anggap saya sebagai kakaknya ..
saya selalu jugak kritik penampilan dia yang sangat matang dari umurnya tu..
tapi saya kata jgn berubah .. sbb itulah diri kamu.
hahaha ..

sembang punya sembang, sampai laa ke crita pasai jodoh ..
persoalan tentang jodoh ni xakan pernah abes rupanya .. huhuhu ..
ada pendapat dia yang membuatkan saya setuju ..
perbualan terhenti bila dia minta diri nak balik ..


MALAM

malam tadi, kala bulan menguncup ... hahaha .. sbb tade bulan mengambang laa kann ..
semasa dok bersms dgn kawan baik saya si pakcik itu, .. ada laa sedikit persoalan timbul pasal jodoh dan perkahwinan.. dan beberapa pendapatnya saya pinta ..
tetiba, dia bertanyakan soalan ini kepada saya ..

soalan 1 : kenapa u rasa u perlu kawen?

bila saya jawab sms tu, tapi tidak memberi jawapan kepada soalan, dia bertanya lagi ..

soalan 2 : kenapa u nak kawen lagi?

uittsss, saya rasa sedikit tercabar dengan soalan itu. Ego saya naik ke kepala ..

saya : perlu kawen? xperlu kut ..

lepas tu, sms kami terhenti di situ .. sama ada dia merasakan xperlu menjawab balik apa yang saya katakan atau dia ada komitmen lain, ntah laa .. cuma soalan itu banyak membuatkan saya berpikir panjang ..

hurmmm ..
sekali lagi saya teringat doa yang cik pida (baca sini) kasi ..


Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini maupun di akhirat

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan
kemungkaran


Maka
kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman

Supaya aku dan dia dapat membina
kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai

Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh


Amin...





saya pasrah.


6 ulasan:

Lya Colours berkata...

jodoh sume di tgh Tuhan
kita hanya mampu merancang
or dgn kate lain
kapel byk2
muahahahhaa
gatal2

Kak Ungku Betty berkata...

Kita perlu kahwin kerana kita perlukan seorang lelaki dalam hidup kita...suami dalam erti kata yang sebenarnya...ianya akan dapat memberikan kita ketenangan jiwa yang tidak dapat dirasai oleh orang yang belum berkahwin. Berkahwin bukan pasal seks aje....tetapi lebih daripada itu. Ianya tentang kehidupan dan tanggungjawab yang amat besar yang tidak boleh diambil mudah...ringkasnya aje...

kakyang .. berkata...

Lya ~

hohoho ..
gatai yea ..

:))

kakyang .. berkata...

thanks kak ungku ..
saya setuju dengan pendapat kak ungku tu ..

cuma mungkin seperti kak ungku kata dlm blog kak ungku tu ..

'jodoh liat seperti daging banyak urat'..

hahahaha ..

cik pida berkata...

perlu atau tak perlu

dan...

mahu atau tak mahu

cik pida pon setuju ngan kak ungku..setuju2!
a'ah kn kak yang, liat mcm daging tua yg byk urat belirat..huhu

Suzila A berkata...

insyaAllah... :) *peluks*