AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Rabu, Ogos 19, 2009

kisah bas, apek dan batuk ..

dari isnin lepas saya asit lokoih jek balik umah ..
apa tidaknya, asai petang jek, hujannn ..
asai hujan jek time balik keja ..
ribut2 segala ..

pas2 bila balik umah kalut2 mandi ..
buat minuman panas ..
risau kalo2 demam pulak kann ..
sekarang ni kenot demam2 ..
kenot batuk2 ..
kenot selesema2 ..

harus laa sihat segar bugar ..
jenuh nak mantain nih ..

petang semalam time balik keja ..
saya kan pengguna pengangkutan awam ..
jadi naik bas ler ..

ada laa sowg apek ni ..
batuk2 ..
kalo batuk manje2 tu ok lagi laa ..
ini batuk tahap mau kuar kahak hijo punye .. yearkkk ..
udah ler xpakai mask ..

bila dia batuk jek, dia ludah keluar tingkap ..
sepanjang jalan tu lebih daripada 10 kali ler dia buat cam2 ..

wouh ..
sungguh sakit jiwa saya tgk..
tambah2 saya duduk di belakang krusi dia ..

mana laa saya tak bengang ..
bas tu kan tengah laju ..
then dia ludah2 keluar tingkap ..
ntah2 tempias air ludah dia tu kena orang belakang kerk ..
betul tak?? ..

dan sure2 orang belakang dia tu adalah saya ..
ini sudah buleh mendatangkan marah .. tapi saya sound dalam hati jek ..
sbb saya dikelilingi oleh orang awam,
jadi saya sgt behave myself ..

muka saya mmg dah sememeh ..
jiran sebelah saya pun cam2 ..
nasib baik ada tudung bawai ni leh cover muka sndiri ..

malam tadi, bila tekak saya rasa kering ..
saya terus teringat apek dalam bas siang tadi ..
yang batuk dan meludah tu ..

takkan saya mendapat kot ..
oh, tidakkkkkkk ..
ngeeeee ..


'SAY NO TO SELESEMA BABI'
'SAY NO TO SELESEMA BABI'
'SAY NO TO SELESEMA BABI'

take care ya uolss ..
emmuahhh ..


4 ulasan:

Fazleyatul Aini berkata...

semoga kak yang sihat sentiasa dan di lindungi dar penyakit2 ituh

aminnnn

kakyang .. berkata...

thanks ya lya ..

setakat ni kakyang baik2 saje ..
masih lagi maintain sihat walafia
alhamdulillah ..

cik pida berkata...

kak yang smpt ambek ic number apek tu x? pe2 hal leh wat report. :D
xde kesedaran sibik btol! nyampah kn!

muga kita smua sntiasa dilindungi Allah hendaknya...amin..

faiz's mommy berkata...

eee... budus nyee apek! kak yangn x ketuk ke kpla apek tu bg brtmbh budus! hahaha.. org2 yg x prihatin mcm ni la yg patut djangkiti!