AHLI MESYUARAT TINGKAP ..

Google
 

Khamis, Januari 01, 2009

2008 dalam kenangan ..


lama dah xmenulis di sni .. windu sgt nak brcerite, byk sgt nak luahkan .. tapi, tu laa.. sibuk sgt mnguruskan benda2 lain yang lebih penting.. cam kate kawan aku sowg tu, 'utamakan yang utama'..

jumaat lepas, tergesa2 balik umah, kemas baju, naik bas pi penang .. seb bek abg wie ada, buleh ambik kat opis, bwk aku balik umah pas2 terus anto aku g stesen bas.. ni sume sbb kakcik kol bgtau die ngan din dah demam beberape hari sbb jaga adam kat hospital.. alaa, cian ler pulak ..

sampai penang dah dekat kul 8 mlm. kakcik ambik bwk adam skali.. aku sempat cuit adam .. wei, lari dari hospital kerk? nampak susutnyer die .. singgah jap kat Komtar, beli KFC .. mase aku dukung adam .. abes die muntah2 kat baju aku.. adoyai, mmg cian sgt anak maklang neyhh.. singgah kat gamma, beli pampers die pun cam2 jugak.. penuh tgn aku ngan muntah die ..

3 hari 2 mlm aku kat hospital.. dah macam pekej percutian jek .. hahahaha .. tido kat krusi males pun dah kire ok .. first time jaga budak tecik kat hospital.. neves gak klu kena jaga sowg2 wktu mlm.. klu die dah sihat sikit, sore die laa yang panggil kuat kat dalam wad tu .. ada jek yang leyh buat kiteowg ketawa tgk gelagat die .. tapi, klu die xlarat.. memang meragam sokmo..

tetibe aku terpikir.. bagaimana klu aku ada anak.. dlm keadaan aku ditinggalkan keseorangan .. mampukah aku nak handle sume benda cam2 .. mesti aku dah banyak mnyusahkan owg.. huhuhuh ..

spnjng 2 malam tu, tido takat sejam dua jek .. pagi2 mesti tersengguk2 ngantuk tepi katil adam.. hahahahah.. tenkiu jugak laa kat fida.. kat dak mucuk2 aku tu.. yang sama2 wisaukan adam, yang sudi kol tnye khabar adam mase aku kat hospital ari2.. kowg nie slalu wat aku terharu ..

ptg ahad tu, adam daa buleh discaj setelah 6 hari kat dlm wad.. lega! kakcik ngan din xkasi aku balik ptg tu .. kakcik siap offer pakai baju die klu aku nak g memana.. hahahaha .. mlm tu kakcik bwk aku g pesta pulau pinang .. xpenah pegi sbelum ni .. byak jugak laa brg murah2 kat ctu .. tapi yang lawaknyer, aku just beli 2 paket tepung goreng ayam crispy untuk aku dan mama .. kakcik kate sedap klu wat goreng cendawan! pas2, dapatlaa sehelai tshirt Man Utd.. beli buat pakai balik umah.. ceh!

pape pun, slmat tinggai 2008 yang penuh dgn pelbagai crite suka duka pahit manis .. semoga ianye jadi kekuatan dalam mengharungi cabaran 2009..

Tiada ulasan: